La Direcció General de Patrimoni Cultural ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya la resolució per la qual s’incoen els expedients de declaració de Bé Cultural d’Interès Nacional a favor de 41 béns mobles de l’àmbit del patrimoni ferroviari i tècnic.
Segons la Llei 9/1993, de 30 de setembre, del Patrimoni Cultural Català, els béns més rellevants del patrimoni cultural català, tant mobles com immobles, han d’ésser declarats d’interès nacional pel Govern de la Generalitat de Catalunya.
En aquest cas, després de llargs treballs d’experts i institucions, entre elles el Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC), s’ha incoat, en una primera fase, els següents expedients:
- Locomotora de vapor 020T RS 3, propietat de l’Ajuntament de Salou
- Dotze elements ferroviaris propietat de la Fundació TMB (Transports Metropolitans de Barcelona).
- Locomotora de vapor 220T FESA 1, propietat de l’Ajuntament de Tortosa
- Tren de Capdella, propietat d’ENDESA
- Locomotora dièsel Estado 20, propietat de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols
- Vuit elements ferroviaris propietat de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC)
- Locomotora de vapor 031T PGB 7 i el cotxe de viatgers OG C-10, propietat de l’Ajuntament de Fornells de la Selva
- Nou elements ferroviaris propietat de la Fundación de los Ferrocarriles Españoles (FFE)
- Tramvia 2 Montgat-Tiana, propietat de l’Ajuntament de Tiana
- Locomotora vapor a cremallera MM4, propietat del RACC (Reial Automòbil Club de Catalunya)
- Tres elements ferroviaris propietat de l’Associació Amics del Ferrocarril de Barcelona (AAFCB)
- Locomotora de vapor SAFA 1, propietat de l’Ajuntament de Blanes