El passat 28 de març va tenir lloc al Museo del Ferrocarril de Madrid-Delicias el moviment de la locomotora 241F-2238, més coneguda com la “Bonita”, que durant molts anys va ser la locomotora insígnia del desaparegut dipòsit de Móra la Nova (Ribera d’Ebre) i una de les poques que es conserva de les 96 amb les que va arribar a comptar aquest important dipòsit ferroviari a finals dels anys 50. La Fundació per a la Preservació del Patrimoni Ferroviari-Industrial (FPPFI) va iniciar ara fa 11 anys les negociacions per poder recuperar-la i tornar-la a la vida després de 38 d’abandonament.
Finalment la Fundación de los Ferrocarriles Españoles va cedir-la a l’entitat promotora del projecte de recuperació del patrimoni ferroviari moranovenc el passat mes de novembre. Des d’aleshores fins a la data s’ha preparat una complexa maniobra per poder treure “La Bonita” d’una via sense connexió per situar-la a la via principal des d’on en dates properes viatjarà fins a Móra la Nova juntament amb l’automotor Renault ABJ-2 9304 i la locomotora de vapor “Mikado” 141F-2316 també cedides a l’entitat.
Després de 3 mesos de negociacions l’ajuntament de Madrid va donar els permisos necessaris per emplaçar en un parc municipal les 2 grues de gran tonatge per on la Bonita i l’automotor havien de “volar” ja que eren mes de35 metresels que separaven la via morta de la via principal. L’operació va començar el dia 26 de març amb la preparació dels eixos de la locomotora per a poder rodar fora del museu on les grues l’havien d’alçar. Finalment el dia 28 començaven les tasques de muntatge de les grues amb un gran desplegament logístic i de mitjans que varen permetre moure l’automotor, el tender de la locomotora i finalment la locomotora que amb les mes de 120 Tm va posar a prova el dispositiu i utillatge especialment dissenyat per l’operació que sota la direcció de l’APPFI i amb la participació de voluntaris de l’APPFI, de l’ARMF de Lleida i de 4 mes de l’AAFM de Madrid va permetre realitzar la delicada maniobra.