Després d’anys d’abandonament i de moltes reclamacions i reivindicacions, per fi l’antiga estació de La Molina, ha començat el seu procés de restauració i rehabilitació.

Les obres, realitzades per ADIF i amb un cost de 3’3 milions d’euros, es fan en dues fases, la primera es clourà el novembre i la segona, degut a les condicions climatològiques, es reprendrà el mes d’abril. L’objectiu inicial és que el mes de novembre les obres del nou vestíbul i les dels accessos a l’estació estiguin enllestides per tal de rebre els primers esquiadors.

L’actuació també afecta els entorns de l’edifici i els elements ferroviaris. Així, a mes de construir voladissos per a l’aixopluc dels viatgers, el projecte inclou la modernització

de les andanes, que s’aixecaran i es prolongaran per tal que l’accés als trens sigui molt mes còmode.

L’estació de La Molina va entrar en funcionament l’any 1922, just quan es va estrenar la línia entre Ribes de Freser iLa Molina. Mesosdesprés es va prolongar la línia fins a Puigcerda i va esdevenir el reclam necessari per a desenvolupar el turisme d’estiueig i de la neu a l’hivern. L’estació de La Molina és una de les situades a mes alçada del país i de la xarxa ferroviària estatal d’ample ibèric. Està formada per diversos cossos amb teulades de llosat de pissarra a imitació de les construccions alpines.