Segons informa Francesca Marí, l’Associació per la Revitalització dels Centres Històrics (ARCA) ha editat una Guia del Patrimoni Històric de la travessia del tren entre Manacor i Artà realitzada per l’historiador Xavier Terrassa. L’objectiu és posar en valor tots els elements d’importància que podríem trobar durant el recorregut i que componen la xarxa que va per Manacor, Sant Llorenç, Son Carrió, Son Servera i Artà.

La Guia, que ha rebut el suport de la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat del Govern Balear, fa una introducció històrica del ferrocarril d’ençà que es va obrir la primera línia, l’any 1875, i passa per l’època de més auge d’aquest mitjà de transport, a principis del segle XX. Tot i això, subratlla l’autor, aquest eix del ferrocarril no es construí fins al 1916 i la seva construcció s’allargà cinc anys, i és “sense cap dubte la línia estilísticament més ben dissenyada de Mallorca”.

El gruix principal de la guia se centra en aquells elements historicopatrimonials que el visitant pot trobar a les localitats on s’atura el tren. Aquests itineraris poden ser o bé a peu o en bicicleta, incloent-hi un complet recorregut pels molins d’en Polit, d’en Baió i d’en Fraret de Manacor.

[slideshow]