La plataforma giratòria, l’hangar on s’arreglaven les màquines i la torre de control- la única d’aquestes característiques que encara queda dreta a tot l’estat- són els tres elements que actualment ja no s’utilitzen i que l’Associació d’Amics del ferrocarril de Reus vol reclamar a ADIF, propietària de les instal·lacions, que els conservi com a bé d’interès patrimonial i històric per la ciutat de Reus ja que, segons sembla, hi ha l’intenció d’enderrocar-los.
A Reus el ferrocarril ha anat canviant i evolucionant al llarg dels anys, des de l’arribada l’any 1856 de la línia des de Tarragona. Reus és un punt important de confluència de línies ja que hi circulen trens procedents de Tarragona amb destinació Lleida per un costat i Móra i Casp per l’altra. A més, hi ha el ramal de mercaderies fins a Constantí i El Morell, que antigament arribava fins a Roda de Barà i per on també hi havien circulat trens de viatgers. L’edifici de viatgers es va construir a la dècada de 1970 en unificar-se les diferents estacions de Reus. Com a elements singulars de l’estació destaquen aquesta torre d’enclavaments (avui dia sense servei), els molls de mercaderies i la rotonda amb placa giratòria que ara es volen preservar.