El Tren del Ciment (Ferrocarril Turístic de l’Alt Llobregat) va iniciar el passat cap de setmana una nova temporada que s’allargarà fins a l’1 de novembre. La gran novetat d’enguany és la incorporació d’una segona i nova locomotora que permetrà doblar la capacitat de transport de viatgers. Aquesta nova locomotora podrà passar dels 50 als 100 passatgers per viatge gràcies a que la seva superior potència li permet arrossegar fins a 4 vagons en comptes dels 2 que hi havia fins ara.

La nova locomotora, de la marca Schöma, també de gasoil, és estèticament molt similar a l’actual, porta el número 2 i ha estat batejada amb el nom de Catllaràs en al·lusió a la propera serra del mateix nom.

La SCHÖMA DIESEL CFL-150 DCL va ser fabricada  a la localitat alemanya de Diepholz  l’estiu del 2009. Té 2 eixos de transmissió de potencia hidrodinàmica, una amplada de via de 600 mm., un motor Deutz tipus TCD 2013 L04 2V (129 kw. / 2300 r.p.m.) i pot agafar una velocitat màxima de 30 km / h, actualment limitada a 15 km/h.

By Luis Zamora from Cataluña, España (Tren del Ciment) [CC BY 2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/2.0) or CC BY 2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/2.0)], via Wikimedia Commons

By Luis Zamora from Cataluña, España (Tren del Ciment) [CC BY 2.0], via Wikimedia Commons